Ukoliko želite da saznate više o vašoj internet prodavnici, njenim posetiocima kao i konkurenciji, predlažemo vam nekoliko besplatnih alata koji će vam pomoći u tome.
1. Google Analytics
Google analitika je jedan od najpopularnijih alata za analizu saobraćaja na internetu i preporučuje se svima koji prodaju preko interneta. Korišćenjem ove aplikacije možete dobiti detaljnu sliku o tome kako vaša internet prodavnica funkcioniše i kako se posetioci ponašaju.
Link: https://www.google.com/analytics/
Ovaj alat vam pomaže da jednostavno dobijete informacije o sesijama (pregledima) na vašoj veb lokaciji, saznate broj jedinstvenih posetilaca u određenom vremenskom periodu, njihovu geografsku lokaciju i još mnogo toga. Takođe, možete podesiti praćenje ciljeva poput konverzija kako bi utvrdili njihov broj. Ovi ciljevi ne moraju nužno biti prodaje ni konverzije. Konverzija predstavlja trenutak kada posetilac našeg sajta ostvari cilj koji smo mi zadali kao konverziju. To može biti prodaja, kliktanje na određeno dugme ili trenutak kada korisnik ostavi svoje kontakt podatke. Neko će, primera radi, kao konverziju definisati prijavu posetioca u bazu podataka radi ponovnog kontakta.
2. Google URL builder
Ako želite poboljšati efikasnost merenja rezultata kampanje unutar Google analitike, počnite tako što ćete kreirati svoje sopstvene merljive URL adrese. URL - Uniform Resource Locator predstavlja jedinstvenu adresu neke od stranica na vašem sajtu. Merljivi URL prestavlja način da merite klikove i ponašanje korisnika na nekoj od vaših stranica u zavisnosti od toga gde ste objavili vaš link.
Link: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
Kada posetilac klikne na jednu od prilagođenih veza (npr. prilagođena veza u vašem newsletter-u), jedinstveni parametri ovog linka se šalju na vaš nalog na servisu Google Analytics. Tako možete da izmerite koliko je korisnika kliknulo na link ove kampanje, a koliko je njih koji su nešto kupili u vašoj internet prodavnici.
URL builder vam omogućava da identifikujete URL-ove koji su najefikasniji u privlačenju korisnika na vaš sadržaj i u stvaranju potencijalnih kupaca.
3. Bitly
Linkovi su ponekad predugi i nezgrapni da biste ih koristili u celini. Koristeći Bitly, možete brzo kreirati skraćene linkove (bitne veze), a zatim možete proveriti kako oni rade na Bitlijevom korisničkom interfejsu. Ovaj alat može biti koristan kada se radi o deljenju na društvenim medijima, gde je broj karaktera ograničen.
Link: https://bitly.com/
izvor: https://bitly.com/
Preko ovog alata takođe možete sačuvati sve svoje veze i dodati im beleške. Moguće je i proveriti da li je neko drugi delio link vezan za vaš sadržaj.
Bitly pruža mnogo statistike. Na primer, možete generisati listu društvenih mreža na kojima je vaš link deljen, a takođe možete saznati i kada, gde i koliko puta je klinknuto na vaš link.
4. Intercom.io
Sam Intercom.io se naplaćuje, ali njihov besplatan softver možete koristiti za profilisanje vaših korisnika. Pomoći će vam da otkrijete ko su vaši klijenti, nakon čega ih možete segmentirati na osnovu različitih filtera.
Link: https://www.intercom.com/
izvor: https://www.intercom.com/
Ako želite da vaša internet prodavnica bude relevantnija za vaše posetioce i prilagođena promenljivim potrebama tržišta, istraživanje (ponekad i kontinuirano) je od vitalnog značaja.
Vaš cilj je da saznate šta kupci misle o vama i kakvo je javno mnjenje. Koristeći sledeće alate, možete dobiti odgovore na ova pitanja.
5. Survey Monkey
Survey Monkey vam omogućava da kreirate ankete koje možete koristiti da biste saznali šta vaši posetioci misle o vama, vašem proizvodu ili idejama.
Link: https://www.surveymonkey.com/
Besplatna verzija vam omogućava da postavite najviše 10 pitanja za najviše 100 korisnika.
6. User Report
Evo još jednog alata koji se lako može koristiti za kreiranje anketa. Ako želite da postavite pitanja vašim posetiocima, potrebno je da kreirate novi upitnik i ubacite deo koda na vašu veb lokaciju. Ovaj alat vam nudi i nekoliko besplatnih šablona za ankete i upitnike.
Link: https://www.userreport.com/
izvor: https://www.userreport.com/
Da biste upoznali svoje kupce i njihovo ponašanje, takođe je važno prikupiti informacije o svojim konkurentima. Hajde da pogledamo neke od najboljih alata za analizu konkurenata za e-trgovinu.
7. Alexa Traffic Rank Toolbar
Ovo je besplatna ekstenzija koju dodate vašem veb pregledaču kako biste je koristili. Nakon instalacije, Alexa Toolbar pruža mnoštvo informacija vezanih za veb sajt koji trenutno posećujete.
Ukoliko analiziramo Amazon.com, nakon ulaska na sajt, Alexa u trenutku provere na koju se odnosi screenshot pokazuje da je veb stranica četvrta najposećenija veb stranica u SAD-u, i zauzima 6. mesto u ukupnom rangiranju ovog alata. Pored toga, analiza pretrage prikazuje glavne ključne reči koje generišu saobraćaj na Amazon.com.
Link: https://www.alexa.com/toolbar
izvor: https://www.alexa.com/toolbar
Pomoću Wayback Machine (mašina za putovanje u prošlost, vremeplov), možete videti kako je internet prodavnica izgledala ranije. Tu nije kraj. Koristeći ovu funkciju, možete napraviti korak dalje i otkriti kako su vaši konkurenti pokušali optimizovati svoje veb stranice u proteklih nekoliko godina - što vam štedi vreme, od pravljenja istih grešaka do otkrivanja svega što su vaši konkurenti mogli prevideti.
8. SimilarWeb
Želite li saznati više o tome kako vaši konkurenti generišu saobraćaj na svojim veb stranicama? Koji kanal je najbolji za njih? Koja je njihova najvažnija društvena mreža? Ako želite da dobijete odgovore na ova pitanja i druge korisne informacije povezane sa vašim konkurentima, posetite SimilarWeb.com.
Link: https://www.similarweb.com/
izvor: https://www.similarweb.com/
9. MozBar
MozBar je dodatak (ekstenzija) za veb pregledač koji se može koristiti i u Firefox-u i Chrome-u. Omogućava vam da analizirate veb lokaciju konkurenata pomoću različitih SEO merenja i rezultata pretrage Google-a. Kada je u pitanju analiza brojnih konkurenata, koristiti ovaj alat je topla preporuka.