Sa ciljem što boljeg razumevanja značaja korisničkog iskustva pri poseti web shopa, u nastavku ćemo predstaviti besplatne alate koje možete koristiti u tu svrhu.
Pored poboljšanja korisničkog iskustva, alati o kojima ćemo govoriti omogućavaju i optimizaciju vašeg web sajta, odnosno bolje pozicioniranje na pretraživačima. Google, ali i svi ostali vodeći pretraživači vole sajtove koji su dobro optimizovani, bez velikih fotografija i prilagođeni mobilnim uređajima, a sve se više uzima u obzir i kako se posetioci vašeg sajta snalaze na njemu. Ovi alati će vam pomoći da postignete nekoliko ciljeva: da ubrzate učitavanje sajta kada ga kupac poseti, da obezbedite isto iskustvo, odnosno, da vidljivost njegovog sadržaja bude ista za korisnika bez obzira sa kog uređaja ga posećuje, kao i da sadržaj sajta prilagodite potrebama korisnika.
1. Compressor.io
Brzina učitavanja sajta utiče na rangiranje u odnosu na ostale sajtove na Google-u. Pored toga niko ne voli da previše čeka na učitavanje stranice na internetu.
Zašto se neki sajtovi sporo učitavaju? Veličina fotografija je jedan od prvih uzročnika brzine učitavanja sajta. Što je fotografija manja, to će se sajt brže učitati. Compressor.io vam pomaže da učinite svoj sajt bržim – čime dobijate veliki plus za SEO (optimizaciju veb sajta za pretraživače) i zadovoljstvo samih posetilaca usled brzine učitavanja, lakoće pronalaženja informacija i vidljivosti sajta.
Link: https://compressor.io/
izvor: https://compressor.io/
2. GTmetrix
GT Metrix vam pomaže da optimizujete svoju internet prodavnicu tako što ćete locirati koje stranice na vašem veb sajtu se sporo učitavaju, i dati vam informacije kako da ispravite sve greške.
Alat pronalazi velike fotografije koje je potrebno smanjiti, deo programskog koda koji je veliki ili spor, greške u podešavanju servera i domena sajta. Ukoliko ne razumete šta su greške koje se javljaju, možete njihov spisak da pošaljete programerima. Kada ih isprave, dovoljno je da ponovite proveru i potvrdite da je sve u redu.
Link: https://gtmetrix.com/
izvor: https://gtmetrix.com/
3. PageSpeed Insights
Pored GTmetrix-a, Google nudi i odličan alat za proveru brzine stranice. PageSpeed Insights se može koristiti i za analizu sadržaja vaše online prodavnice. Pored toga, on vam nudi i nekoliko saveta kako vaše veb stranice učiniti brzim i optimizovanijim - kako na desktopu, tako i u mobilnom prikazu.
Link: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
4. Heatmap.me
Koristeći ovu alatku možete saznati više o tome kako posetioci koriste vašu veb stranicu.
Alat prati ponašanje svakog korisnika kroz njegovu posetu vašoj internet prodavnici. On evidentira klikove, “skrolovanje” i kretanje kroz sajt. Nakon analize, prikupljene podatke prikazuje kao toplotnu mapu. Toplije boje su znak da je korisnik više puta kliknuo ili se duže zadržao u datom skrolu, dok hladnije boje predstavljaju suprotno.
Ovakav način prikaza prikupljenih podataka će vam pregledno dati brze informacije o ponašanju posetilaca vašeg sajta i ukazati na to koji sadržaj im je zanimljiv, a koji je potrebno zameniti. Slika vredi hiljadu reči.
Link: https://heatmap.me/
izvor: https://heatmap.me/
5. Google Mobile-Friendly Test
Evo još jednog kvalitetnog besplatnog alata od Google-a. Potrebno je samo da navedete URL svoje online prodavnice i Google će vam za svega nekoliko sekundi reći da li je vaša veb lokacija prilagođena za mobilne uređaje. Ako vaša stranica nije prilagođena za mobilne uređaje, dobićete mnogo predloga kako da popravite greške. Baš kao i sa njihovim alatom PageSpeed Insight.
Link: https://search.google.com/test/mobile-friendly
6. Responsinator
Koristeći Responsinator, možete testirati izgled vaše online prodavnice na različitim mobilnim uređajima. Ovaj alat je posebno koristan za proveru pilagodljosti dizajna vašeg veb sajta. Kroz njega ćete otkriti kako potencijalni kupci vide vašu lokaciju na iPhone, Android i iPad uređajima u portretnom i pejzažnom modu.
Izrada sajtova u prilagodljivom (“responzivnom”) dizajnu znači da će se elementi i sadržaj vašeg sajta podjednako jasno videti na svim uređajima sa kojih korisnik pristupa.
U narednim tekstovima bavićemo se ostalim besplatnim alatima koji mogu da unaprede rad vaše internet prodavnice, kao što su alati za bolji SEO, kreiranje imidža i odnosa sa kupcima, pomoć u analitici i istraživanju, kao i alatima za uspešno vođenje društvenih mreža.