Pandemija koja je zahvatila gotovo čitav svet izmenila je kako navike i ponašanje pojedinaca, tako i organizaciju i poslovanje kompanija. Prema savetima stručnjaka, najsigurnija prevencija je socijalno distanciranje, odnosno, boravak kod kuće i smanjenje fizičkog kontakata sa drugima na minimum.
U novim uslovima, sve više ljudi obavlja kupovinu iz svog doma, a mi vam predstavljamo nekoliko saveta koji mogu da pomognu u ostvarivanju bezbednije online kupovine:
- Informisanje
Gotovo svi trgovci koji posluju online su na svojim internet prodavnicama istakli obaveštenje o eventualnim izmenama režima rada u novonastalim uslovima. Pre kupovine, proverite da li je došlo do promena u roku isporuke, radnom vremenu call centra i slično.
- Plaćanje
Ukoliko ste se odlučili na kupovinu, plaćanjem porudžbine unapred - karticom, e-bankingom, PayPal-om ili putem drugih platnih servisa smanjuje se kontakt sa novcem i skraćuje se zadržavanje kurira koji dostavlja paket. Ipak, ako ne želite ili niste u mogućnosti da platite unapred, preporučujemo da pripremite
tačan iznos novca koji želite da predate kuriru kako biste što brže obavili preuzimanje paketa.
- Isporuka
Kurirske službe uvele su stroga pravila ponašanja svojih zaposlenih u novim okolnostima, a isto preporučuju i korisnicima usluga. Preuzimanje paketa bi trebalo obaviti na otvorenom prostoru i na preporučenoj fizičkoj distanci između kupca i kurira. Takođe, zaštitne maske i rukavice su preporuka koju treba uvažiti i u ovoj situaciji.
- Razumevanje
Novonastale okolnosti nisu ostavile previše prostora za pripremu, a kompanije prilagođavaju svoje aktivnosti u hodu. Kako bi zaštitili svoje zaposlene i klijente, trgovci, banke, kurirske službe, agencije, softverske kompanije i ostali učesnici eCommerce ekosistema zatvorili su brojne objekte, smanjili fizičke kontakte i reorganizovali svoj rad. Ipak, trude se i dalje da izađu u susret svakom kupcu i klijentu kako bi svi što manje osetili uticaj vanrednih okolnosti. Zbog toga, posebno je važno da u ovim uslovima ostanemo solidarni i da imamo razumevanja za kompanije i pojedince sa kojima sarađujemo.
- #Ostanitekodkuće
Ostanite kod kuće i pratite obaveštenja i preporuke nadležnih za vanredne situacije. Čuvajmo sebe i druge.